اختصاص تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی به درخواست‌های بهره‌برداری تجاری خدمات شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف ستودنی است + فیلم استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)، هم‌زمان با روز اربعین ۱۴۰۳ اعمال‌قانون ۳۵۳۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۳ شهریور ۱۴۰۳) فعالیت گشت‌های جمع‌آوری متکدیان مشهد، تا پایان ماه صفر، در سه شیفت خواهد بود حمل‌ونقل عمومی مشهد در روز اربعین (۴ شهریور ۱۴۰۳) رایگان شد ترافیک سنگین در میدان جمهوری، بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی(ره) مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) فعالیت چهار پایگاه نظارتی ویژه ایام پایانی ماه صفر در حومه حرم امام‌رضا(ع) تلاش پاکبانان برای نظافت خیابان های اطراف حرم مطهر علوی ستودنی است ورود ۳ هزار و ۴۰۰ زائر افغانستانی اربعین به مرز دوغارون خراسان رضوی مشهد میزبان موکب‌های خدمت رسان از سایر کشور‌های اسلامی آماده‌سازی خیابان امام رضا (ع) مشهد برای برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین مدیریت شهری مشهد از ایده‌های نوجوانان در برپایی مراسم دهه آخر صفر استفاده می‌کند نجات دو محبوس تصادف در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در روز اربعین و سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ بدایعِ «بدایع‌نگار» در عرصه روزنامه‌نگاری | ۱۰۴ سال پیش اولین نشریه دینی خراسان به همت میرزا فضل‌الله آل‌داوود منتشر شد فرماندار مشهد: مصوبات مرتبط با سامان‌دهی کشف‌رود به صورت مستمر پیگیری می‌شود ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی، میدان فلسطین و پیرامون حرم مطهر رضوی (یکم شهریورماه ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ۴۱۰ دستگاه اتوبوس در مشهد، همزمان با اربعین حسینی تقدیر فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

الیت در مشهد ۴۵ درصد ارزان شد (۲۴ مهرماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۱۸۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
الیت در مشهد ۴۵ درصد ارزان شد (۲۴ مهرماه ۱۴۰۲)
با تصمیم اعضای شورای شهر مشهد، بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در مشهد تا ۴۵درصد ارزان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس این طرح بهای خدمات و جزئیات توقف حاشیه‌ای در شهر مشهد در سال۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح شد. در محاسبه حق توقف برای توقف‌های بیش از دو ساعت به تعرفه فوق ۲۰درصد نسبت به ساعت قبل اضافه می‌شود. نیم ساعت اول توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای به صورت ثابت برای هر میزان توقف با ضریب ۱۰درصد نیم ساعت پایه در ساعت اول محاسبه می‌شود.

در طرح قبلی تعرفه نیم ساعت اول استفاده از پارک حاشیه‌ای ۳۶۰ تومان بود که با وارد شدن به نیم ساعت دوم علاوه بر پرداخت ۳۶۰۰ تومان باید برای نیم ساعت اول نیز ۳۶۰۰ تومان یعنی در مجموع ۷۲۰۰ تومان پرداخت می‌کردند. با تصویب این طرح نیم ساعت اول همان ۳۶۰ تومان باقی ماند و در نیم ساعت دوم ۳۶۰۰ تومان به ۳۶۰ تومان اضافه می‌شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این طرح اظهار کرد: در گذشته شهرداری لایحه‌ای آورده بود و همه اعضا به آن رأی داده بودند. در آن زمان بر اساس تفاسیری که داشتند افزایش ۲۰درصدی را متصور بودیم، اما در عمل افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰درصد است. با این طرح تعرفه در ساعت اول ۴۵درصد کاهش پیدا می‌کند. 

وی افزود: اگر قرار است طرحی انجام دهیم تا امکاناتی را به مردم بدهیم، در قبال آن هزینه خدمتی را افزایش می‌دهیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد، اما اکنون بیان می‌کنیم که باید تعرفه را افزایش دهیم تا خودرو‌ها در حاشیه خیابان پارک نکنند. این اشتباه است؛ زیرا هنوز زیرساخت‌ها برای تشویق مردم به سمت حمل‌ونقل عمومی فراهم نشده است.

حاجی‌بگلو ادامه داد: سازمان الیت یا تات سابق مطرح می‌کند که با این کار درآمد شهرداری افزایش پیدا می‌کند. نباید نگاه ما این باشد که حتما دریافتی داشته باشیم، این با سیاست‌های مدیریت شهری و شورای ششم تضاد دارد. باید ارائه خدمات به مردم به نحو احسن و مطلوب انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: این سازمان تشکیل شده تا درآمدی کسب کند و از محل این درآمد پارکینگ بسازد که این خوب است، اما تا الان چند پارکینگ از درآمد حاصل ساخته شده است؟ چه اصراری دارید درآمدی که نمی‌توانید وصول کنید را افزایش داده و روی مردم فشار بیاورید؟

وی اضافه کرد: اگر در گذشته ۱۰۰میلیارد تومان از الیت درآمد داشتید، ۵۰ یا ۷۰میلیارد وصول می‌کردید، اما الان به جای کسب درآمد، فرار درآمد هم دارید. با این کار جز افزایش هزینه کار دیگری برای مردم انجام ندادید. 

در ادامه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان مخالف عنوان کرد: در بخشنامه وزارت کشور آمده که شرکت‌های زیان‌ده باید منحل شوند. ما به خاطر برخی مسائل نمی‌توانیم این کار را در زمینه سازمان اتوبوسرانی و مترو انجام دهیم.

وی بیان کرد: هدف ما این است که در زمینه پارکینگ حاشیه‌ای عدالتی ایجاد شود و همه استفاده کنند. ما کمک می‌کنیم افراد در نیم ساعت سریع‌تر از پارک خارج شوند. هدف ما درآمدزایی نیست، بلکه کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از پارک کردن به صورت دوبله است.

موحدیان خاطرنشان کرد: در سعدی ۹۰ جای پارک داریم که با این روش ۱۸۰۰ خودرو استفاده می‌کنند. مصوبه قبلی با علم و آگاهی بوده و الان هم مدافع این هستیم که باید عدالت در پارکینگ رعایت شود. طرح اول منطقی و درست است. 

در بخش دیگری از جلسه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان موافق تصریح کرد: متاسف هستم که چون اعلام شده باید سازمان‌های درآمد-هزینه‌ای حذف شود، هزینه را از مردم بگیریم. چه کسی چنین اجازه‌ای داده است؟ مگر ما آمدیم هر سال برای مردم هزینه درست کنیم؟

وی ادامه داد: به جای کمک به مردم و اینکه صدای مردم باشیم، می‌خواهیم هر سال از مردم پول بگیریم تا این مجموعه منحل نشود. سازمانی که نارضایتی برای مردم دارد، منحل شود. 

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حدود ۵۰میلیارد تومان طلب ما از خودرو‌ها بابت پارک حاشیه‌ای است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->